موفقيت و شكست در دنياي ورزش مهم است. اگر نشان داده شوددر رسانه ها، موفقيت يا شكست براي همه قابل مشاهده است. اينافرادي را كه به شدت با ورزش آشنا هستند دعوت مي كند تا خود را با هم مقايسه كنندبا ورزشكاران ارائه شده آنها ممكن است به عنوان الگو براي دريافت كنندگان عمل كنند، زيرا پتانسيل بالايي براي شناسايي ارزش هاي خود دارند
.و توانايي ها (وگنر، 2008). بنابراين، جاي تعجب نيست كه ورزشيك موضوع محبوب در اينستاگرام هستند. همچنين به نظر مي رسد كه طرفداران ورزش بيشتر هستندبه محتويات اينستاگرام نسبت به ديگران متعهد هستند، همانطور كه تماشا مي كننداستوري هاي اينستاگرام مرتبط با ورزش طولاني تر از كاربران در مناطق ديگر است(Conviva، 2020). با اين حال، دو مشكل پيش مي آيد. اول، تصاوير و ارتباطات در اينستاگرام اغلب يك نسخه صيقلي از واقعيت را به نمايش ميگذارندتمركز بر دستاوردها و رويدادهاي مثبت زندگي (Reinecke & Trepte،2014). دوم، پوشش اينستاگرامي ورزش ها، انواع استريو جنسيتي را تداوم مي بخشد. يك مطالعه اخير نشان داد كه زنان ورزشكار حرفه اي هستندكمتر از ورزشكاران حرفه اي مرد به تصوير كشيده شده است، و اگر آنهابه نظر مي رسد، با مردي در كنار آنها يا در حالت نشستن غيرورزشي احتمال بيشتري دارد (رامني و جانسون، 2020).عليرغم اين واقعيت كه كليشه هاي جنسيتي مرتبط با ورزش هميشه در رسانه ها وجود دارد (Koivula, 1999)،
تاكنون مطالعات كمي انجام شده است.تاثيرات كليشه اي يا تقويت كننده در ورزش از محرك هاي رسانه اي استفاده مي كند (به عنوان مثال،كرندل و همكاران، 2012). در حوزه عملكرد شناختي، الفمتاآناليز با 12 اثر مستقل يك كلي را نشان داد(غير معني دار) اثر d = 0.17; از اين رو، ارتباطات رسانه اي (به عنوان مثال،اخبار يا تبليغات) ممكن است منجر به اصلاح كليشه شود، اما تحقيقات بيشتر در اين زمينه انجام مي شودبراي تثبيت اين فرض لازم است (اپل و وبر، 2021).
استخر هاي آب گرم كردان را در هواي سرد اين روزا از دست ندهيد
بدين ترتيب،اگرچه شواهدي مبني بر ارائه كليشه هاي منفي وجود دارددر مقابل گروه هاي برون گروهي در رسانه ها مي تواند اثرات مثبتي بر درون گروهي داشته باشدعملكرد شناختي اعضا (به عنوان مثال، تست هاي رياضي)، تاثير بر ورزشعملكرد كمتر مشخص است.علاوه بر اين، اطلاعات زيادي در مورد چگونگي اين كار وجود ندارد
انگيزه ورزشكاران به همين دليل در تحقيق حاضر مابررسي كرد كه آيا مشاهده پستهاي رسانههاي اجتماعي در مورد عملكرد اعضاي درونگروه خوب يا شكست اعضاي برونگروه ميتواند يكتصوير درون گروهي مثبت، و در نتيجه منجر به افزايش انگيزه ورزشي،خودكارآمدي، و قصد سرمايه گذاري در حوزه در آينده. چه زمانيورزشكاران نخبه زن پست هاي اينستاگرامي در مورد موفقيت هاي زنان را مشاهده مي كنندورزشكاران حرفه اي در مقايسه با ورزشكاران حرفه اي مرد، اين است